OPRAM174

Mar de Diversão

Proponent(s):

Filipe Fonseca

Created Date

12-09-2019 | 11:23

Updated Date

24-03-2022 | 10:17

Deadline (months)

12

Theme Area

Sports

Scope

Municipal

Counties

Calheta , Câmara de Lobos , Funchal , Machico , Ponta do Sol , Porto Moniz , Santa Cruz

Budget (€)

57.500,00

22 Votes
Concluded

Proposal description
Numa região com forte ligação ao mar, considera-se uma grande mais-valia a realização de atividades de índole diversa que aproveitem o potencial náutico e que utilizem o mar como meio de contato com a natureza, promoção da ilha ao nível de turismo e ao nível da qualidade de vida dos seus habitantes. As atividades ligadas à canoagem, são um excelente meio de promoção da atividade-física em contato com a natureza e de aquisição de conhecimentos sobre os assuntos do mar. Pelas razões referidas, pretende-se que seja realizado um conjunto alargado de eventos em diversos concelhos da R.A.M. Estes eventos vão englobar a participação de crianças pertencentes às escolas do 1º ciclo da R.A.M.; cidadãos com necessidades especiais; portadores de deficiência e população sénior. Com este público-alvo, pretendemos criar vivências naúticas acessíveis a um grupo alargado de habitantes, utilizando a prática desportiva para favorecer a promoção do potencial da ilha, a recreação e a inclusão social.
Relevant Information
-
Attached documents

Project Updates

Conclusion

The project reached 4,000 people in the most varied age groups and social classes.

In total, it provided the acquisition of 59 vessels, four of them for adapted canoeing, one trailer and four ergometers.

The places planned for carrying out the activities covered the following municipalities: Calheta, Câmara de Lobos, Funchal, Machico, Ponta do Sol, Porto Moniz and Santa Cruz.

Viriato Timóteo, president of the Madeira Canoeing Association, highlighted the fact that this project allows “the learning of canoeing for the entire population”.

With a duration of one year, with a great focus on schools and the younger classes.

Work in progress

Public presentation of the Sea of Fun Project at São Lázaro Quay.

https://www.rtp.pt/madeira/politica/orcamento-participativo-apoia-mar-de-diversao-video_70390

 

Work in progress

The proposal was analyzed by DRD.

Invoice requested from the Club for later payment.

Club was to inform the start date of the project to be held initial presentation ceremony. 

CPDD n.º 238/20 contracted.

Initial phase

A proposal for a Sports Development Programme Contract with the Regional Canoeing Association was prepared in order to ensure the operation of the project.

2024 OPRAM - All rights reserved